היטל השבחה תל אביב
היטל השבחה תל אביב
03/06/24

היטל השבחה תל אביב

כל בעל נכס היה רוצה לשפר במשהו את הבית או הדירה שלו. יש כאלו שחולמים כבר שנים להוסיף מרפסת, אחרים שרוצים לבנות קומה נוספת על הגג ועוד. אך מה שלעיתים בעלי מקרקעין שוכחים, הוא שכמעט על כל שיפור או השבחה של הנכס, יש לשלם היטל השבחה. במאמר הבא נעסוק בכל ההיבטים החשובים הקשורים ל- היטל השבחה תל אביב.

מה זה היטל השבחה?

היטל השבחה הוא למעשה סוג של מס, אותו יש לשלם במצב בו שווי הנכס עלה או הושבח מסיבות שונות. את היטל ההשבחה מטילה הרשות המקומית על בעל המקרקעין ולכן הוא נקרא היטל ולא מס.

כל בעל מקרקעין או חוכר לדורות (אדם אשר חוכר דירה מעל ל-25 שנים), חייב יהיה לשלם את היטל ההשבחה, במידה והוטל עליו כזה. כאמור, הרשות המקומית היא זו שמחליטה בנושא וזה קורה כאשר אותה הרשות מעריכה על ידי וועדה ייעודית, ששווי הנכס עלה או עתיד לעלות.

מה הן הסיבות שבגינן מוטל היטל השבחה תל אביב?

היטל השבחה בתל אביב או בכל יישוב אחר במדינת ישראל, הוא היטל אשר ניתן כאשר הוועדה של הרשות המקומית הגיעה למסקנה שערך הנכס שודרג. לאותו היטל סיבות שונות אשר חלקן קשורות לשדרוג שביצע בעל המקרקעין עצמו וחלקן לשדרוגים שביצעה הרשות המקומית.

מה הם סוגי היטלי ההשבחה?

ישנם 3 אישורים רשמיים, אשר בגינם יוטל מס השבחה כמעט תמיד. שלושת האישורים הללו ניתנים על ידי הוועדה המקומית והם:

  • אישור תב”ע חדשה: כאשר ניתן אישור תב”ע (תכנית בניין) חדשה. המעניקה אפשרות לזכויות בנייה בדמות בנייה נוספת, או כזו המשנה את היעוד של הקרקע.  
  • אישור הקלה: כאשר הוועדה המקומית מוצאת לנכון לאשר הקלות בנייה חורגות על פי בקשה מיוחדת מבעל המקרקעין. חוק התכנון והבנייה מאפשר החרגות שכאלו לעיתים. בתנאי שהשוני מהכללים הרגילים ומהתוכנית המקורית לא יהיה ניכר.  
  • אישור שימוש חורג: כאשר ניתן אישור לעשות שימוש בנכס שאינו תואם את הייעוד המקורי שלו. למשל כמו שימוש במבנה שהיה מיועד למרכז תרבות לקהילה וכעת מיועד לצורך תעשייתי.

הוטל עלי היטל השבחה תל אביב, מה עושים?

המגורים בתל אביב הינם תוססים, משתנים ומתחדשים כמעט כמו העיר עצמה. במידה ואתם גרים בעיר ללא הפסקה והוטל עליכם היטל השבחה, אחד הדברים החכמים ביותר שתוכלו לעשות זה לקבוע פגישת ייעוץ. פגישה עם שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי.

למה? הנה כמה סיבות:

  • שמאי מקרקעין מקומי ומנוסה ידע להכיר את אופי האזור, את ערך הנכסים ביחס לסביבה ואת התכניות העתידיות הצפויות באזור.
  • הכרה של כל החוקים, הסעיפים הקטנים, רצונות ודרכי הרשות המקומית הרלוונטית.
  • לשמאי מקרקעין טוב יש יכולת לחסוך לכם כסף רב. בין אם זה להוציא פטור מההיטל ובין אם זה להפחית את סכום ההיטל משמעותית.
  • הכנה של חוות דעת איכותית ובה מצוינת השומה הנכונה לדעתו ולהבנתו. זו מהווה ערך רב לוועדה המקומית ופעמים רבות מביאה לשינוי ההיטל.
  • במקרה של אי-הסכמה והגעה לבית משפט, חשוב שיהיה לצדכם שמאי מקרקעין איכותי.

שמאי המקרקעין שיחסוך לכם כסף

הכירו את יניב רפאל, שמאי מקרקעין המתמחה במתן פתרונות יצירתיים עבור כל לקוח שמגיע אליו. צוות שמאים מקצועי ואדיב יוכל ללוות אתכם בכל צעד ולאורך כל השלבים, על מנת שהשבחת הנכס שלכם לא תעלה יותר ממה שאתם צריכים לשלם.

בואו לפגישת ייעוץ אצל יניב רפאל שמאות מקרקעין ומשם, הדרך בין כל הסעיפים תיראה כבר הרבה יותר ברורה, קלה וחסכונית.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ