איך עושים בדיקת היטל השבחה?
איך עושים בדיקת היטל השבחה?
03/06/24

איך עושים בדיקת היטל השבחה?

במידה וגם אתם לא בדיוק בטוחים איך ומתי עושים בדיקת היטל השבחה, או שאתם לא בדיוק סגורים על מה זה בכלל – הגעתם למקום הנכון. לפניכם המדריך המלא לבדיקת היטל השבחה וכל מה שתצטרכו לדעת, אודות ההיטל שחובה לשלם במידה וקיבלתם אותו וגם – מה היא הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם ההיטל ולחסוך כסף רב? כל התשובות בפנים.

מה הוא היטל השבחה?

ראשית, חשוב להבהיר שהיטל השבחה אינו זהה למס השבחה או מס שבח. למעשה, היטל השבחה איננו מס אלא היטל, מכיוון שהוא ניתן רק על ידי הרשות המקומית הרלוונטית.

היטל השבחה הוא למעשה סכום כסף אשר בעל מקרקעין חייב לשלם, במידה וערך הנכס עלה או צפוי לעלות מסיבות שונות. היטל השבחה יכול להגיע לסכומי כסף גדולים. לכן אין הוא דבר שיש להקל בו ראש, אלא להכיר וללמוד. ועצה מאיתנו – להיעזר באנשי מקצוע איכותיים שיעזרו לכם לחסוך כסף ובעיקר הרבה כאב ראש.

מה הוא השימוש בהיטל השבחה?

המטרה המרכזית של כספי היטלי ההשבחה, היא כיסוי הוצאות הוועדה המקומית והייעודית. ועדה אשר עוסקת בתכנון ופיתוח בערים השונות. היא מתכנסת פעמים רבות בשביל לאשר בקשות של בעלי נכסים, לאישור של תוכניות שונות ועוד.

בנוסף, היטל ההשבחה ניתן כסוג של מס על אותו שדרוג והשבחה של הנכס, תוך התחשבות בכך שהשווי הכללי של הכנס עלה ובהתאם גם המחיר שיתקבל עליו בשוק במקרה של מכירה, יהיה גבוה יותר.

מתי משלמים את היטל ההשבחה ומי משלם אותו?

לרוב, יש לשלם את היטל ההשבחה ברגע מימוש ההשבחה עצמה. כלומר, התשלום יכול להתבצע בעת מכירת הדירה, בעת קבלת ההיתר הבנייה או אישור הקלה . חשוב לדעת שתוכניות אשר קיבלו תוקפן לפני יולי 1975, פטורות מהיטל השבחה.

מי שמשלם בדרך כלל את היטל ההשבחה, יהיה המוכר אשר היה בעל הזכויות על הנכס בעת ההשבחה עצמה.

איך נקבע גובה ההיטל?

גובה ההיטל נקבע על ידי וועדה ייעודית של הרשות לתכנון ופיתוח השייכת לרשות המקומית.

גובה היטל ההשבחה על פי התקנות צפוי להיות כ-50% מגובה סך ההשבחה עצמה.

בנוסף, שוויה של ההשבחה נקבע על פי מספר גורמים שונים. המרכזיים שבהם קשורים לאזור המגורים, לקיזוז של ההוצאות הקשורות לעבודה בפועל וכן למהות ההשבחה עצמה, למשל הוספת שטח, הוספת קומה וכו’.

מה היא בדיקת היטל השבחה?

במידה ואתם לפני קנייה או מכירה של נכס. אתם מעוניינים לדעת לפני הפעולה החשובה, האם תחול חובת תשלום הקשורה להיטל השבחה. במילים אחרות, האם מתחבאים להם שם כל מיני הפתעות. כגון: היטל השבחה. חשוב מאוד שתעשו בדיקת היטל השבחה.

בדיקה זו נעשית גם במקרה שרוצים לברר מהו גובה ההיטל הצפוי.

תשובה להימצאותה של השבחה כלשהי תינתן תוך 45 ימים, בעוד תשובה לגבי גובה ההיטל, צפויה להינתן תוך 90 ימים.

למה כדאי לפנות לשמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין מנוסה, מקצועי ואיכותי יוכל לערוך עבורכם בדיקת היטל השבחה, אך הוא יוכל לעשות עבורכם גם הרבה מעבר.

משרדו של יניב רפאל כולל שמאי רכוש, שמאי מקרקעין במושבים, שמאות מקרקעין, הערכות שווי ועוד. כאשר יש לצידכם שמאי מקרקעין מנוסה, הוא יכול לחסוך לכם כסף רב תוך הכרה של כל הסעיפים החוקתיים, הכרה של האזור ושל שווי הנכסים בו וכן חסכון של זמן וכאבי ראש, בנוסף לכסף.

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ